Handelsbetingelser

Her kan du læse betingelserne for e-handel, privatkøb på www.rolige.dk

Kontaktinformation

Rolige.dk
Grantoftevej 7A
3500 Værløse

 

E-mail: info@rolige.dk

 

CVR-nr. 44 25 95 24

Grundlagt 2020

 

Bank

Nykredit

5479 0926261

 

Priser

Alle priser er i danske kroner (DKK) og inklusiv 25 pct. dansk moms.

 

Levering

Vi leverer kun til kunder i Danmark dog ikke Færøerne eller Grønland.

 

Betaling

Det er muligt at betale på følgende måder

 

Dankort/VISA-Dankort/eDankort

Mastercard/Eurocard

Maestro

VISA/VISA Electron

Mobile Pay

PayPal

 

I henhold til gældende regler hæves beløbet ikke før det bestilte afsendes.

 

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Der tages ikke kortgebyr ved betaling på rolige.dk

 

Derudover er det også muligt at forudbetale via Bankoverførsel (Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Du kan læse mere via denne link Indsigelsesordningen sikrer dine penge | Sådan gør du indsigelse (emaerket.dk)

 

Sikkerhed

De data, der sendes ved betaling med kort på www.rolige.dk, er krypterede (SSL). Hverken rolige.dk eller andre har mulighed for at læse dem – kun Nets.

 

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år, for at handle på rolige.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

 

Fortrolighed

Modtagne oplysninger behandles fortroligt. Der videregives ikke oplysninger til tredjemand uden samtykke.

 

Modtagelse

Undersøg altid alle kolli for synlige transportskader inden der kvitteres for modtagelse. Eventuelle skader bør altid noteres på fragtbrevet. Har man valgt, at varen f.eks. kan stilles i carport, er det modtagers eget ansvar hvis et kolli er beskadiget. Ved enhver skade bør der rettes omgående henvendelse til transportøren.

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os, gældende fra den dag du har modtaget din vare.

 

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret skal du inden 14 dage fra modtagelse, på e-mail give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb, e-mail til info@rolige.dk.

 

Du kan ikke fortryde, ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give rolige.dk besked.

 

OBS! Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende.

 

Returnering

Hvis du fortryder dit køb, skal varen sendes retur.

 

Vores returadresse, både til fragtforsendelser og ved personlig aflevering er:

 

Rolige.dk

Grantoftevej 7A

3500 Værløse

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

 

Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for varen, og at den er forsvarligt pakket ind. Du dækker selv omkostninger til returforsendelse. Dette gælder også ved nægtet modtagelse.

 

Har du sendt en vare retur pga. fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

Varens stand ved returnering

Du må afprøve den modtagne vare på samme måde som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi såfremt du afprøver den mere end, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Originalemballagen udgør en væsentlig del af varens værdi. Gem derfor emballagen indtil du er sikker på, at du ikke vil returnere dit køb.

 

Ved tilbageførsel af betaling

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os tilbage.

I tilfælde af en værdiforringelse, returfragt, som du hæfter for, fratrækkes dette købsbeløbet. Du betaler selv for returfragt.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Forudsat at vi har modtaget den returnerede vare.

 

Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

 

 

Reklamationsret

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Ved forbrugerkøb, til privat brug ydes 2 års reklamationsret og ved salg til erhverv ydes 1 års reklamationsret på det købte i.h.t. gældende dansk købelov.

 

Ved konstatering af fejl og mangler, bedes du straks kontakte os for hjælp.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Ved konstatering af fejl og mangler, bedes du straks kontakte os for hjælp.

 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Reklamationsretten dækker produktionsfejl, men ikke normal slitage, manglende efterspænding, forkert samling, skader opstået ved manglende vedligeholdelse, ekstrem belastning eller misbrug.

 

Vi har brug for, at du medsender informationer om fakturanummer og en nøjagtig beskrivelse af fejlen.

 

Udstyret skal indleveres med alle tilhørende dele og i rengjort stand.

 

Transport til og fra reparation

Udstyret skal indleveres og afhentes til og fra vores adresse, Grantoftevej 7A, 3500 Værløse, for din regning.

 

Men skriv først til os og medsend billeder. Måske vi kan fremsende reservedele, afhente eller reparere på din adresse.

 

Er reklamationen i.h.t. købeloven berettiget, betaler rolige.dk for rimelige transportomkostninger.

 

Køber betaler selv for transport i forbindelse med reparationer, der ikke er dækket af reklamationsretten,.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Du kan læse mere om dine rettigheder på www.forbrug.dk

 

Reparation

Ved aftale om reparationer, der ikke er dækket af reklamationsretten, betaler køber selv for reservedele og arbejdsløn samt eventuel transport.

 

Ejendomsret

Sælger forbeholder sig ejendomsretten til det solgte, til hele købssummen er betalt.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på rolige.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres af rolige.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Personalet i rolige.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

 

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

 

Oplysninger afgivet til rolige.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

 

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Den dataansvarlige på rolige.dk er Kristian Nielsen.

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@rolige.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til rolige.dk, teknisk afdeling på info@rolige.dk.

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal på http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 14. februar 2021.